Ubuntu →  Туманне майбутнє Ubuntu: Ваш вибір?

Починаючи з останньої LTS-версії, кожну нову ревізію улюбленої Убунти особисто я чомусь підсвідомо зустрічав щоразу з більшою обережністю і пересторогою, ніж з тією ж таки цікавістю. І версія 11.10 WTF стала останньою краплею. Звичайно, в Unity не плював тільки лінивий. Та й її першопричина - вбогі треті гномики, - так взагалі залишається здебільшо за кадром. Тому не хочу ламати списи на цю тему ще раз, але питання лишається відкритим - а що далі?

Який вибір зробили ви?

  • 10.04 LTS
  • Великий напильник
  • Велика терплячість
  • Mint
  • Fedora/Suse
чи ще щось альтернативне? Типу OS X чи просто звичайного ванільного дебіана?

P.S. Каку у вигляді форточок чур не пропонувати :)
Мова йде про нормальний десктопний лінукс, виключно про нього.

доповнення:

Таке філософське питання виникло: чи хтось взагалі пробував оригінального дебіана на десктопі? Якщо ні, то чому? Гаразд, переформулюю трохи: Які такі суттєві переваги мають всі ті похідні збірки у порівнянні до самого їхнього першоджерела? Не можу зрозуміти, чим "страшний" в широких колах саме оригінальний Squeeze?

коментарі:

+1SqREL 28.11.2011 21:34
десктоп - arch. Кращого дистрибутиву не бачив (імхо). Під ноут вибирав вже настроєний дистрибутив (лінь настроювати laptop-mode). Попробувавши fedora, suse, 11.10 та 10.04 зупинився на останньому
+1Євген 29.11.2011 07:28
> десктоп - arch

ArchLinux не підходить для простих користувачів, більше для досвідчених лінуксоїдів.
Сам використовую поки 10.04 LTS, з 12.04 або перейду на Lubuntu чи Kubuntu, або (якщо реалізують просто кастомізацію Unity), залишусь на Ubuntu. Ще привернув увагу Linux Mint + Mate (Gnome 2).
+2tivasyk 29.11.2011 08:08
ніколи не користувався ubuntu, тож і питання, ймовірно, не до мене… але наразі на 4х домашніх машинках працює — з різним ступенем допиляності, — linux mint, але не ubuntu-базований, а debian edition, у версії з xfce (скріншот тут). теж не без проблем, але проблеми всі знайомі й «рідні».

до того трішки «сидів» на debian-базованому crunch bang’у — видався досить «пружним» завдяки відсутності зайвого в дистрі, і трішки надто аскетичний (навіть версія з xfce), але можна було б і далі з ним жити, якби лише на своїй машинці — але забракло наснаги допилювать його ще на трьох, плюс зараз автор відмовився зовсім від xfce, тож… таки lmde.
+1tercius 29.11.2011 08:46
а оригінальний дебіан не пробували?
tivasyk 07.12.2011 10:02
tercius 09.12.2011 15:24
шоколадку, квіти, ще щось зі стандартного джентельменського набору не пробували: щоб таки завоювати мінливу жіночу прихильність? )
tivasyk 15.02.2012 16:03
та пробував усе, що було в той момент під рукою =) пізніше, певно, ще раз спробую — наразі вдовольнився linux mint’ом з присмаком debian =)
wock 29.11.2011 13:00
Теж поки сиджу на LMDE, але оновлення було останній раз у вересні й коли вийде черговий update-pack — невідомо.

Зараз подумую спробувати Lubuntu/Xubuntu, а там подивлюсь коли допиляють нарештіElementary OS до кондиції. (Підхід здорового мінімалізму розробників мені імпонує)
tercius 29.11.2011 08:44
з 12.04 або перейду на Lubuntu чи Kubuntu, або (якщо реалізують просто кастомізацію Unity), залишусь на Ubuntu
хотілося б вірити, що сильно помилюся з прогнозом, але побоююсь, що до наступного LTS нічого кардинального поміняти в юніті/gnome3 не вспіють (а може й не сильно схочуть). і тому з 12.04 вийде ще більше розчарування, навіть ніж з тим горезвісним 11.10. imho..

по-суті, канонікал вже самі стали заручниками своєї ж фіксованої хронології - юшка з носа але новий випуск кожних півроку. і виходять ті пляцки у них щоразу сиріші і сиріші :( як на мою думку, то проміжні релізи між LTS-ами вже давно пора чесно перейменовувати в бета-релізи, щоб не відлякувати енд-юзерів від такої катавасії.
ubuntu 11.10 + sudo apt-get install gnome-panel
tercius 29.11.2011 06:58
ubuntu 11.10 + sudo apt-get install gnome-panel
еге ж, - і отримати ті ж яйця, тільки в профіль?

як на мене, то юніті суть краща за третіх гномів. маленька проблема лише в тім, що і перше і друге ще занадто сире, криве і незграбне для реального повсякденного використання. і місце їм хіба в experimental, а не на десктопі в юзерів

ну а можливість лише міняти бекграунд в налаштуваннях зовнішнього вигляду в 11.10 взагалі вбила, наніц ) це на яких таких "домогосподарок" цей лінукс тепер розрахований?
tercius 29.11.2011 06:58
і дозвольте заодно поцікавитися, чи ви самі це "рішення" використовуєте?
Так, використовую. Якщо не звертати увагу на помилку у відображенні поточної клавіатурної розкладки, то мене все влаштовує.
+1sergiy.kostenko 29.11.2011 07:07
Kubuntu - кеди наше все )
tercius 29.11.2011 07:54
досить часто використовую кде-шний софт, починаючи хоча б з kdevelop. і в плані внутрішньої архітектури вони напевне вже давно можуть дати гному чималої фори

але от про самі кеди є такий жарт, що і його юзабіліті теж розробляли виключно програмісти - і вийшло у них лиш так добре, як змогли самі )
+1sergiy.kostenko 29.11.2011 08:39
я не програміст ) але мені подобається.. да. колибули кеди 3.* я ними не користувався.. перейшов з 4-ї версії...
bordik 29.11.2011 07:30
на мою думку, погано те що кожна наступна версія починає жерти більше ресурсів та більше гальмувати на тому жеж компютері, а робити апгрейд не сильно хочеться.
один з чинників завдяки якому перейшов на лінукс ... швидкодія на не дуже новому залізі
): шкода ...
tercius 29.11.2011 07:58
подивіться в бік lubuntu, хubuntu і подібних збірок. якщо справді проблеми із залізом, то способи вирішення є - хоча вони й дещо теє, альтернативні

проте у порівнянні з тим, скільки пам’яті жеруть любі сучасні браузери - сам лінукс білий і пухнастий. причому - дуже )
bordik 29.11.2011 12:00
AMD Athlon(tm) X2 Dual Core Processor BE-2350 1800
Memory 2061MB
GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW!
tercius 29.11.2011 13:32
два ґіга пам’яті + двохядерний проц - що там може підгальмовувати? літати воно має, літати )
bordik 29.11.2011 19:12
спочатку літає, але після деякого часу та після того як поставлю декілька програм починає підгальмовувати
+1tercius 29.11.2011 20:20
а ви спробуйте дослідити, що саме підгальмовує. тоді й буде відомо, з чим саме (і чи є сенс) боротися

наберіть top в консолі чи навіть через той же банальний system monitor. багато хто з тру-лінуксоїдів собі conky для цього навмисне прикручує, щоб завжди тримати свого залізного коня під наглядом і в стані пристойності )
+1bordik 30.11.2011 04:34
дякую
+1UaHummer 29.11.2011 13:28
Бубунта 11.10 + Gnome Shell + "напильником"
fedikw 29.11.2011 16:00
Ubuntu 11.10 з усіма оновленнями ... все працює чудово ... не розумію, чому народ такий наляканий ;)
+1UaHummer 29.11.2011 16:29
Не можу зрозуміти, чим "страшний" в широких колах саме оригінальний Squeeze?

бо нема свистюльокопердюльок і Скучные обои ©™
+1tercius 29.11.2011 17:53
факт, бубунту загалом багатократно виграє щодо маркетингу і реклами - і це може зовсім і не зле, як на пропаганду лінуксу в цілому. навпаки - вері гуд, і чим більше - тим краще. але от переорієнтація на "рівень домогосподарок" може зіграти з canonical злий жарт. imho, геть зовсім не той контингент

OS (у вигляді unity) для телевізора - це одне, смартфону - друге, для десктопу - взагалі геть інше. від намагання зварити різні блюда - борщ і компот, скажімо - в одному баняку одночасно може вийти хіба яка несмачна бяка. що зараз і спостерігаємо, нажаль, наочно
tercius 03.12.2011 08:30
в продовження теми, топік на комп’ютеррі: "Чем можно заменить Ubuntu с Unity"

хоча там бракує ще однієї вельми серйозної альтернативи - банально перейти на debian stable і взагалі не паритися із заморочками недоробленого софту. ну, майже не паритися - хіба по-мінімуму.

що я власне і зробив: потроху надоїло ловити глюки в кожній новій версії бубунти. чи варіативів. дозрів - лишаю це заняття молодшим джедаям )))
p.s. старію, напевно )
+6meako 04.12.2011 09:45
Unity — чудове прогресивне серидовище. Йому що правда треба трішки підрости, а користувачам звикнути до нових парадигм, більш виграшних.
Гном 3 — асболютно те ж саме, що відбувалосоь кілька років тому з КДЕ4, перетрясеться, трішки зміниться аудиторія.

Особисто я для себе давно обрав Arch Linux та KDE.
+2tivasyk 07.12.2011 10:04
якщо тут свідомо вжито слово «СЕРИдовище» — мабуть, заплюсую LOL
meako 07.12.2011 23:20
Ні, це моя граматична помилка і мені прикро за неї, не пам’ятаю тільки чому написав саме так, але керувався якимось недавнім мовним вийнятком, який як виявилось не стосувався конкретно цього слова.

Тож можете забрати плюс назад.
meako 07.12.2011 23:22
Точніше, вживання слова «граматична» в цьому контексті є змістовою помилкою бо першочергова помилка насправді орфографічна.

Всього найкращого:)
+1MFX 09.12.2011 10:10
Влучно вийшло, тримайте ще +
meako 09.12.2011 11:32
Ой, та щось багато тих плюсів. Видимо, скоро доведеться знову щось витворити і сісти на бочку.
MFX 09.12.2011 12:36
А як це як "сісти на бочку"?
meako 09.12.2011 16:13
В картковій грі «1000» є таке поняття. При наборі певної кількості очків, зазвичай 900, гравець отримує певний ряд обмежень які ускладнюють подальший набір очків. Тричі сівши на бочку, гравець втрачає усі набрані очки. Для перемоги в грі потрібно, як не важко здогадатись, набрати 1000.

Це алюзія до того, що одного разу рейтинг на цьому ресурсі мені вже анульовували:)
+2tercius 09.12.2011 14:55
пропоную заплюсувати meako, нехай знає як воно той во во :)
tercius 09.12.2011 15:19
ну, це тільки meako міг таке загнути - обізвати кривий і недороблений закос в сторону macos чудове прогресивне серидовище .) маю на увазі відсутність явно вказаного враппера <irony>

хоча в світлі останніх віянь партії та уряду і справді з’являється певна надія, що до випуску wheezy третій гномик може й більш-менш допиляють до людського вигляду
meako 09.12.2011 16:15
Я справді, серйозно, без іронії вважаю що Unity — хороша і правильна річ в конетексті сучасних інтерфейсів. Бажаю йому відповідної ніші користувачів і світлого майбутнього.

Радикальні нововведення завжди сприймаються в штики. Так що реакція спільноти на нього закономірна.
+1Мирослав 12.12.2011 23:30
Здається всі лінуксоїди з часом на мак пересідають. Принаймні два крутих прогери, яких я знаю так зробили.
tercius 13.12.2011 09:28
ви знаєте, теж щоразу більше схиляюся до думки, що найкращий *nix для десктопу, з точки зору UI - це.. мак :)
принаймі для дому,

єдине, що не хочеться вже в тій хвилі плодити домашній зоопарк з різних осьок, ну і викидати пристойне потужне залізо також якось не з руки. хоча на випадок майбутнього апгрейду - доведеться, напевне, задуматися над питанням. бо як не крути, то нікси доганяти по юзабіліті мак будуть, напевне, вічно.. і ніколи, нажаль, не наздоженуть :( така вже природа опенсорсу..
Мирослав 13.12.2011 13:30
Я чесно намагався сидіти і на убунті і на кубунті. Вернувся на вінду і тепер страждаю без консолі. Боюсь в результаті таки куплю собі колись макбука.
meako 13.12.2011 14:06
Сильно залежить від спеціалізації. Системники і десктопники часто плюються на маки і на те, як там криво усе під капотом.

Хоча, звісно, як на мене — найкраща користувацька система загального призначення. Хоча, мені не підходить, декілька місяців користувався, повернувся до лінукса.
Tarasyk 18.12.2011 17:56
ubuntu, гном-3, юніті, напильник, спробуйте миш 11.10, сучасний софт, норм роб. стіл, хороша до тошноти.
+1andriy 09.01.2012 20:04
Колись давним-давно просидів на Кубунті цілий рік (кеди ще третьої версії були), в кінці кінців вона почала тормозити чим і підписала собі вирок. Зараз для десктопу використовую Федору, мабуть тому що вмію її готовити :).
Замітив цікаву особливість, з кожним релізом Убунти в неї стараються втиснути побільше "прогресивних" новинок, результат цілком передбачуваний. Раніше таким грішила Федора, чим і заслужила тавро тестового полігону.

додати коментар: