Google+ перші враження

Google+У вівторок 28 червня 2011 року Google офіційно оголосила про запуск нової соціальної мережі Google+. Наступного дня про це говорила вся американська преса, починаючи з The New York Times і завершуючи місцевими виданнями. Оскільки Google застосувала обкатану на Google Wave схему реєстрації за запрошеннями, це викликало хвилю «полювання» за інвайтами (особливо яскраво це було помітно в Twitter).
Завдяки Slik, який надіслав мені запрошення, я мав нагоду поглянути на Google+ з середини.

Перше, на що я звернув увагу – мінімалізм в оформленні. Google намагається дотриматись свого стилю і не перевантажувати сторінку, залишаючи досить багато місця незаповненим, чого не скажеш про той же Facebook.

Google+ інтерфейс

Також Google продовжує об’єднання нових сервісів з вже існуючими – профіль користувача Google+ фактично замінив Google Profile, більше того при зміні даних Google попереджає: така зміна автоматично потягне за собою зміни в облікових записах Gmail, Picasa, etc. Не дуже анонімно, зате дуже інтегровано.

Основна частина виглядає доволі традиційно: стіна повідомлень, можливість ділитись контентом.

Google+ головна

Організація контактів більше схожа на Linkedin ніж на Facebook – усі друзі розбиті на кола знайомств (Circles): Friends, Family, Acquaintances і Following.

Справа виводиться блок, де Google+ пропонує додати людей, чиї контакти є у вашій електронній пошті. Також передбачена можливість імпортувати контакти з Yahoo і Hotmail.
Основна ставка Google+ в боротьбі з Facebook – це функціональність. Google+ автоматично підключає альбоми Picasa, конпку «+1», голосовий сервіс (з можливістю групового відеочата) Google Talk, Google Buzz і всі традиційні сервіси. Більшість з них я особисто ще не підключав, але Picasa реалізована дуже просто, із приємною анімацією зображень.

Google+ Picasa

Більше того Google+ дозволяє підключати сторонні сервіси, такі як Twitter, Flickr, Quora і … Facebook!

Ажіотаж довкола запрошень в Google+ був такий значний, що компанія змушена тимчасово припинити будь-яку реєстрацію – про це у четвер, 30 червня заявив віце-президент Google Вік Гандотра (Vic Gundotra). Тим не менш, користувачі знайшли баг в реєстрації – нові користувачі можуть реєструватися, якщо отримують звичайне повідомлення від вже зареєстрованих за допомогою функції Share.

Google+ інвайт

Така реєстрація працює нестабільно, однак протягом доби можна потрапити на сприятливий момент і зареєструватися за запрошенням. Як мінімум двоє моїх знайомих зареєстрували акаунти в п’ятницю вранці і зараз вони функціонують без проблем.

Погана новина для користувачів Opera – браузер неадекватно відображає інтерфейс Google+, окрім того автоматична інтеграція профіля в Gmail не відбувається. Причому в інтерфейсі Google+ не лише не відображаються кольори, але й список функцій самого Google+ .

Google+ Opera

З чим це пов’язано – незрозуміло ( тестував на останньому релізі Opera 10.50).

Наостанок два слова про закриту систему реєстрації, яку всі критикують, посилаючись на сумний досвід Google Wave. При цьому всі кивають на Facebook, забуваючи, що на початках свого існування зареєструватись у Facebook могли лише студенти Гарварду (згодом – інших вибраних ВНЗ) за університетськими email-ами. Зроблено це було для створення атмосфери «елітності» і ажіотажу серед «непосвячених». Невідомо чи намагалась Google+ створити штучний дефіцит закритою реєстрацією, однак ажіотаж серед бажаючих ій вдалось роздути на 100%.

Олексій Тяжкий, для Enetri

коментарі:

+2diakvv 01.07.2011 13:18
Думаю закрита реєстрація таки випарвдана, зважаючи на кількість багів що я помітив за півгоидни користування.
+1Олексій Тяжкий 03.07.2011 19:54
Баги це дурниця - їх завжди можна підлатати, на відміну від базовго функціоналу, який або є або його нема. У Гугла він є. Крім того Гугл сподівається все-таки здійснити революцію в інтернет-спіілкуванні (попри невдачу з Wave) - цього разу завдяки Google+ Hangouts, який надає можливість багатосторонніх чатів в т.ч. з незнайомими людьми. Причому чати доволі функціональні - з можливістю спільних переглядів відео на YouTube і т.д. (відеоогляд Hangouts від самого Google - тут).
Хоча цього офіціно не декларується підозрюю, що Гугл сподівається витіснити відеоспілкуванням клавіатурні методи і нарешті вписати в список досягнень:"Змінив інтернет" ;))
+1Ян Лі 01.07.2011 13:45
Згодна з попереднім коментарем. Дуже сирим воно виглядає. І інтерфейс, і реалізація.

Справляє враження, як легко там зарепортити баг — достатньо натиснути кнопку у правому нижньому куті (хоча я не одразу здогадалася, що "Надіслати відгук" одначає "Send feedback", а не прокоментувати якесь повідомлення). При цьому автоматично аналізується сторінка, надсилається її адреса, характеристики браузера та screenshot, можна також виділити підсвіткою проблемні місця. (Щоправда, при відкритті віконця feedback-у вигляд проблемної сторінки може змінитися :)

Ще зауважу, що, на відміну від Gmail, робота без javascript тут неможлива.
Ян Лі 01.07.2011 15:54
Написи на стіні мають адреси вигляду "Username (Google+) <noreply-12061acb@plus.google.com>", тому, здається, писати чи прийнаймні коментувати можна і без javascript через інтерфейс Gmail.
meako 03.07.2011 21:31
Думаю, плюс залишиться розширеною реалізацією гуглопрофілів, а як основну мережу всі використовуватимуть фейсбук.
tercius 04.07.2011 12:50
в неті циркулюють вперті чутки, що аудиторія фейлбуку в штатах і так має помітну тенденцію до скорочення. тому говорити про соц-змагання мереж "вчорашнього дня" немає великого сенсу

півінтернету вже обвішано кнопочками тупого лайкання від фейсокниги, добавиться ще істотна хвиля сміття від "плюс один". а толку? віртуальні грядки прополювати, кому робити нема чого, крім дурного тамагочі? кардинально справді не зміниться ніц, тут я згоден

але набагато важливіше, imho, хто з тих двох титанів зможе запропонувати щось істотно нове. ну скажемо, просунуту інтелектуальну соціальність "дня завтрашнього". от той і виграє велику битву. і шанси тут, навскидку, приблизно так рівні, 50/50
meako 04.07.2011 15:36
Я сам згоден з чутками. Поки не бачу в гуглі нічого принципово нового, тому і не вважаю його перспективним.
Як на мене, згідно спіралевидності історії, нас чекає спеціалізація і десоціалізація загалом.
tercius 06.07.2011 14:23
ну, в ґугля багато жирних козирів в рукаві: почнем з youtube, docs, gmail і решта грубої колоди карт. так що на чию користь складеться результат, при грамотній роздачі - ще далеко не факт. от що точно не буде на користь ге з плюсом, так це те, що наразі більшість з їхніш соц-ініціатив були провальними або неуспішними, як мінімум. wave, buzz, orkut, запитання і те-де
meako 06.07.2011 14:44
Ютуб — куплений, джімейл як на мене піднявся свого часу за рахунок якості сервісу, до якої досі не всі дотягують (багато місця, pop-imap, внятний інтерфейс). Та й толку з колоди, якщо фейсбук з ними також цілком нормально співпрацює.
meako 06.07.2011 14:50
Взагалі, як на мене, гугл слабуватий у плані ідейних інновацій. В них добре з технічним прогресом, але не з новими ідеями: яскравий приклад той же вейв, і згодом гуглоплюс. Купа нікому не потрібних технологічних рюшечок, та при цьому нічого нового по суті.
Чому ви вирішили, що Orkut провалився? В чому ви вимірюєте провальність? Якщо в грошах, то Orkut дуже навіть прибутковий. Якщо в динаміці росту то вона позитивна, хоча й маленька (близько 15% в рік) В кількості користувачів? Так Orkut входить в п'ятірку найбільших соціалок світу (куди Вконтакте, до речі, не потрапила). Просто користувачі Orkut в Індії і Бразилії, які програють Штатам по бабках, зате в 5 раз переважають населенням. Тому Google навіть думки не припускала, що Orkut - це "провал".
tercius 07.07.2011 21:05
взагалі-то, я відніс його до не вельми успішних ) цитуючи вікіпедію: "Orkut один з найбільш відвідуваних сайтів в Бразилії, Парагваї та Індії." від себе додам, що ще в естонії, здається - чи не найпопулярніша соціалка. ну а в рідних для ґугла штатах вони на якому місці?.. всуху програли навіть майспейсу?

ну і тренд у нього зараз який: вверх чи таки вниз?
Тренд вгору, просто повільними темпами, я ж написав. При чому тут Штати/не Штати? Американські долари в шататах по іншому пахнуть ніж в Бразилії? ;) Соціалка прибуткова і розвивається. А той же Youtube. який є світовим лідером в своїй галузі - досі збитковий.
P.S. Так ми і Вконтакте можем назвати неуспішним, бо в штатах про нього ніхто не чув, а користувачів там менше, ніж в Orkut.
tercius 08.07.2011 17:31
Тренд вгору, просто повільними темпами
пруфлінк - в студію! ну не бачу я на графіках якихось сильно позитивних тенденцій:

Так ми і Вконтакте можем назвати неуспішним, бо в штатах про нього ніхто не чув
якщо б вконтахті клепали в гуглі - то саме так і було б. rank згідно алекси, нижче - гірше:

myspace.com = 48
orkut = 1,817

ага, це в штатах. які вас особисто може й справді не сильно цікавлять, але напевно цікавлять сам гугл - виходячи з об’єму рекламного ринку і структури їхніх доходів. а пассажі, що соціальність в гуглі по великому рахунку прозівали, визнавав відкритим тестом недавно сам шмідт, після "відставки" з посади ceo

ну а успішність/неуспішність - сильно залежить, в яких папугах міряти. якщо є серйозне бажання, то статистика - річ ну дуже гнучка .)
Лінк - там графіки всіх соціалок - порівняйте динаміку orkut і динаміку myspace

Хто сказав, що Штати не цікавлять мене чи Гугл? Я просив пояснити чим долар зароблений в Індії чи Бразилії гірший за долар, зароблений в Штатах. Бо власне цим - кількістю зароблених долларів - бізнесмени і міряють успішність/неуспішність проектів, байдуже, чи це соціальна мережа, чи консервний завод. Як правило проект вважається успішним, якщо прибуток (не плутати з доходом!) = або перевищує середній відсоток прибутковості в галузі.

Всі решта мірила успішності - "слід в історії" "змінив інтернет" і т.п. - це проблеми особистих психологів Джобса, Гейтса та інших жертв манії величі.
tercius 09.07.2011 06:23
успішність != прибутковість
приклад: youtube
Для власників ще й як = . А youtube (як і twitter) ще не монетизували на повну силу, тому говорити про успішність рано. Поки що youtube глибоко дотаційний.
приклад: Delicious. Може непопулярний і не знаковий проект? Може Yahoo не хотіла закрити його через (який жах!) неприбутковість?
Єдиний виняток з тези "успішність=прибутковість" - Вікіпедія.
Ось хороша стаття на Блогосфері - "Чому Google+ не провалився?"

А стосовно myspace то його нещодавно продали за $35 млн
tercius 08.07.2011 17:36
о, згадав ще один епічний соціальний провал ґугля - knol. він же google-вікіпедія. там взагалі заливає спамом, як помиями
+1Enetri 04.07.2011 06:42
Олексій, поправте заголовок, будь ласка. Правило №4.
Enetri 04.07.2011 07:05
Дякуємо :)
+2Олексій Тяжкий 04.07.2011 07:05
Перфекціонізм - це позитивно ;) Забрав крапку.
Enetri 04.07.2011 07:23
Приємно бачити однодумця :) Ми й справді вважаємо, що перфекціонізм, в розумних межах - річ вельми достойна. І дякуємо вам щиро за хорошу рецензію!
Enetri 04.07.2011 07:26
Якщо вже зайшла мова про перфекціонізм, то ілюстраціям у вашому топіку напевно не завадили б вертикальні відбивки. При явному форматуванні малюнків (наліво, по центру чи направо) вони додаються на Енетрі автоматично, стилями. При відсутності - це можна зробити вручну, звичайними пустими рядками згори і знизу. Парсер їх пропустить, у цьому випадку.

Такий підхід застосовано для більшої гнучкості і свободи форматування для авторів, хоча це й вимагає часом деяких додаткових ручних дій. Спробуйте.

додати коментар: