Офіційні анонси Enetri →  Енетрі International

У зв’язку з процесом поступових (та певною мірою — фундаментальних) змін на Енетрі офіційно запроваджується глобалізація інтернаціоналізація, у вигляді підтримки двох окремих мовних версій проекту:

Крім цього, ми хотіли б запропонувати шановній спільноті також одночасно запровадити на Енетрі хорошу традицію перекладів найкращих публікацій з однієї мовної секції до іншої.

Звичайно, за згоди автора оригінальної публікації, або при відсутності прямих заперечень з його боку. Це питання завжди можна легко узгодити в коментарях до оригінальної публікації. Чи навіть вважати відсутність будь-яких явних заперечень прямою згодою автора на републікацію його матеріалу на Енетрі іншою мовою, з відповідним лінком на оригінал.

Сподіваємося, наш проект виросте ще трішки більшим. І кращим.

доповнення:

Як і в цьому попередньому випадку, звертаємося до спільноти з великим проханням утриматися від мінусування в цьому топіку. Також просимо (принаймі тимчасово) утриматися від мінусування і самого анонсу. Так, вітер змін завжди лякає, але "мінуси" — не занадто конструктивний захист від подібних "стихійних лих".

Дякуємо за розуміння!

коментарі:

Денис Мінєєв 20.04.2010 11:14
непогано, але.. але чомусь суперечить попередній позиції Enetri, і на мій погляд — рішення яке запізнилося у часі. Хиба, що рахувати відлік розвитку від початку, і починати, нібито не було цього. Адже, тоді погляди були більш рівнозначні... Хиба ні? Чи щось змінилося відтоді?
Enetri 20.04.2010 12:47
Позиція була і надалі залишається незмінною: ми проти будь-якої мовної дискримінації (чи інших видів соціальної дискримінації та несправедливості), проте за чітку "сегрегацію" мовних версій проекту.
Enetri 20.04.2010 12:54
Навіть за китайську версію Енетрі, але обов’язково на своєму окремому субдомені. Мовний вінігрет на мономовній версії beta.enetri.com ні до чого доброго Енетрі би не привів. Навіть зараз бажаючі кинути свій конструктивний камінь знайдуться…

Кидатися камінцями завжди простіше, ніж його збирати. Чи щось путнього з нього збудувати.
Денис Мінєєв 20.04.2010 11:21
Але так! Я підтримую цю зміну! Як зазвичай, прикро за попереднє.
Суто технічно, як так розумію це два різних проекти і бази?
Enetri 20.04.2010 13:00
Різні мовні версії одного проекту під назвою Enetri.
Окремі — як у Вікі чи ОупенДіректорі, наприклад.
+3slik 20.04.2010 12:05
Жаль..
Enetri 20.04.2010 12:55
Шановний slik, а от багатомовної Вікіпедії вам особисто теж шкода? Адже в цьому соціальному проекті також підтримуються різні мовні версії — але це чомусь ніяк не шкодить її незалежній україській частині. Швидше, зовсім навпаки.

Якщо ж ні, то в чому саме принципова "дискримінаційна" різниця?
slik 20.04.2010 13:26
Діло ваше
+3meako 20.04.2010 13:39
Вікіпедія існує багатьма мовами не тому що так захотілося її авторам, а тому що проект був надзвичайно успішний, і іншомовні ринки його потребували. (Помітьте, спершу успіх а потім експансія, а не експансія заради успіху)

Я не бачу жодної потреби російськомовного ринку в проекті на ім’я «Енетрі»

А в світлі останніх політичних новин (не те щоб я мав щось проти Табачника) ця новина узагалі викликає доволі змішані відчуття. Суто стосовно мовної ідеї.

Я не планую започатковувати хорошої традиції перекладання своїх статей на російську, якщо захочу опублікувати щось російською, то під мою тематику підпадає хабрахабр, де статтю прочитають на порядок більше людей. Віддавати свій контент на підтримку російськомовного (хоч і українського походження) ресурсу не бачу сенсу. Я маю трішки іншу позицію.

Вважаю даний вектор розвитку проекту хибним, і не планую жодним чином його підтримувати.
+1Enetri 20.04.2010 14:15
Себто будь-який український проект має спочатку добиватися успішності та визнання будь-якою іншою мовою (англійською, російською, китайською, et cetera) — а лише тоді вводити підтримку української, на умовах вторинності?

Даруйте, досить дивна "патріотична" позиція…
meako 20.04.2010 14:31
Поставив плюс замість кнопки відповіді:))

ви розводите демагогію.

А тут все дуже просто. Обгрунтуйте для чого потрібна багатомовність. щоб пояснити свою позицію з аналітичної точки зору,
і доведіть її правильність успішністю з практичної точки зору. От і все.
Enetri 20.04.2010 16:05
Поставив плюс замість кнопки відповіді:))
Андрію, технічна можливість застрілити ваш голос є, але це було б порушенням принципу невтручання. Тому давайте просто зарахуємо його як прикру випадковість, гаразд?:)
meako 20.04.2010 20:30
нема потреби нікого стріляти, раз поставив, то вже так нехай і буде. Можливо це несвідоме.
tercius 20.04.2010 22:11
даєш китайську версію нетрів, zh.enetri.com! їх так багато, що точно нікому не буде обідно

хотів би я побачити їєрогліфи на енетрі на власні очі )
це справді було б круто )))
Enetri 20.04.2010 14:20
Вважаю даний вектор розвитку проекту хибним, і не планую жодним чином його підтримувати.
А ви ніколи не задумувалися над питанням, чому саме успішні українські проекти можна не менш успішно перерахувати на пальцях? І в чому саме полягає природа такого "цікавого" культурного феномену? Може саме через "особливості національної підтримки"?
+3meako 20.04.2010 14:39
Якщо вдаватися в культурні особливості нації, то взагалі можна зробити висновок, що з українцями краще ніяких справ не мати.
Це сумно, і я усіма силами намагаюся на практиці не погоджуватися з цим.

Відсутність успішних українських(україномовних) проектів полягає в асиміляції з російськими і в змішуванні ринку. Тобто, вийшовши на російськомовний ринок, ми отримуємо і українську і російську (якої в десятки разів більше) аудиторію, і деякий успіх для проекту. При цьому допомагаємо колесу крутитися, і нівелюємо і без того туманне поняття уа-нету.
Орієнтуючись на виключну україномовність, жити значно важче з практичної точки зору, так само як і досягти успіху.
З цим я також намагаюся з усіх сил не погоджуватись.

Тобто з одного боку я бачу на що орієнтуєтесь ви, приймаючи таке рішення, але я не бачу в рунеті жодної ніші, яку б енетрі успішно зайняв. Тому вважаю це глухаревою гілкою.
Enetri 20.04.2010 18:34
Я не планую започатковувати хорошої традиції перекладання своїх статей на російську
В анонсі мається на увазі переклад з російської на українську, в першу чергу.

За допомогою простого інструменту під назвою Google Translate технічний переклад на українську, разом з вичиткою і правкою — справа декількох хвилин. Нехай навіть для об’ємніших (і важливіших) дещо більше.

А що саме поганого було б в тому, якби в українській секції Енетрі публікацій було в два-три рази, а то й на порядок більше? Риторичне питання, але невже це їй справді дуже зашкодило б?

Що саме недоречного в тому, що обидві мовні версії підтримуватимуть ріст та розвиток одна одної? Чи нехай краще процвітає священна чистота Пустота?
+1meako 20.04.2010 20:33
Я прибічник унікального контенту, а не перекладів. Хоча не проти.
Але: причина перекладу з української на російську: аудиторія, більше людей прочитає більше визнання, більша користь для суспільства.
причина для перекладу на українську: патріотичні ідеї.

Що з цих двох речей більше мотивує широкий загал на вашу думку? (Вже друге відкрите питання до керівництва ресурсу)
Тарас 20.04.2010 14:25
І навіщо це???
Підтримую slik'a
djrz 20.04.2010 14:46
Я к на мене, то на Енетрі більшість із Захдної України, особливо зі Львова, а там, як усім відомо, переважно розмовляють українською. Тому російськомовна версія Енетрі приречена на малий успіх.

Та й зрештою гугл покищо видає, що "Енетрі — українська соціальна інформаційна мережа". І це виділяло до недавнього часу Енетрі на фоні інших інформаційних соц. мереж.

А як російський контенгент знайде Енетрі? Хіба що в гуглі введе Енетрі, а по ключовим словам тяжко знайти.

Діло правда ваше, та й роботи багато зроблено. Але там буде менше статей і кому буде потрібно, той з русского хоч на мову Матако-ґуайкуру (є така) перейде, а тим більше на солов'їну українську.
djrz 20.04.2010 14:48
підтримую всіх, хто не підримує процесу русифікації
Ну і де ви ту русифікацію розгледіли? На енетрі що, царським указом скасували українську і ввели примусово російську? Це коли ж таке відбулося?!

Так, чого доброго, ми і до спецрозділу "політика" досперечаємося... Тьфу-тьфу, щоб не наврочити. Краще вже яку пустопорожню з анекдотами, чим такого пропащого болота :\
+1meako 20.04.2010 20:35
З політикою непогано справляється мережа на ім’я Політіко.

До чого доводить багатомовність в глобальних масштабах: див білорусія.
+2djrz 22.04.2010 14:28
ваша правда, зі словом переборщив.
UaHummer 20.04.2010 15:32
можливо поки ранувато вводити інші мови ?от коли буде такийже популярний як Хабра то тоді і вводити російську (і інші мови теж...), щоб Енетрі були конкурентом Хабрі...і...вікіпедії :)...і стали б міжнаціональним колективним блогом
Enetri 20.04.2010 16:00
Зачекати років так з 5, 10 чи 100? Оптимізм все переможе? :)

Вибачте, що не наводимо різних там красивих графіків, але повірте нам на слово — нажаль, за останні півроку динаміка публікацій (відповідно, відвідуваності) зменшилася на виключно україномовному Енетрі приблизно вдвічі. Зрештою, кожен може зайти у свій профіль, і легко переконатися особисто: публікації там виводяться в хронологічному порядку. Та зробити відповідні висновки...

І чи треба говорити, що власне ці очевидні "тенденції" і були мотивом для розробки мультимовної версії Енетрі?
deleted 20.04.2010 16:08
А я наголошував на цьому досить давно...
+3meako 20.04.2010 20:52
Динаміка падає через низьку віддачу.
Віддача падає через знижену динаміку.
Це замкнута система, яка дуже далека по ККД до вічного двигуна, і їй потрібне паливо.

Іншого окрім виключно україномовного енетрі не існувало. Тому динаміка і падала на ньому. Я гадаю, що на російському вона не впаде, бо не буде звідки падати.

Ці очевидні тенденції мали стати мотивом до реклами/писання контенту/заохочення користувачів/притягнення професійних авторів, а не витрати дорогоцінних людиногодин на розробку не-критичного функціоналу і передчасну оптимізацію.
+1Enetri 20.04.2010 16:03
На думку адміністрації (даруйте, що така є), найбільша загроза українській версії Енетрі полягає власне в пасивності (інертності) української спільноти. А запровадження іншомовних секцій — тут зовсім ні при чім. Це лише лакмусовий папірець — погляд збоку, якщо хочете.

Оскільки цей погляд на самих себе і не завжди "рожевий" — звідси й таке загострене сприйняття "мовної конкуренції". Так, правда часами буває прикрою. Нажаль.
-1meako 20.04.2010 20:38
Хуйню порете. Пробачте за різкість.

В Енетрі проблем технічних — значно менше ніж організаційних. Я не та людина яка їх може вирішити, але в своєму баченні я їх чітко спострерігаю.

Немає сенсу покладатися на UGC який візьметься невідомо звідки. Він береться тільки на основі іншого UGC. Котрий береться з існуючого контенту, який генерується усіма можливими і доступними способами.
Перечисліть всі доступні джерела контенту, і ті які з них використовуються. (відкрите питання номер три).
Enetri 21.04.2010 07:30
Вживання ненормативної лексики є грубим порушенням правил пристойної соціальної поведінки, прийнятих в цивілізованому суспільстві загалом та на нашому ресурсі зокрема. Офіційно попереджуємо вас про недопустимість подібних дій на Енетрі.

Просимо спільноту вилучити коментар вище з відкритого публічного доступу шляхом відповідного голосування.
+1Enetri 21.04.2010 07:35
Андрію, матюки в громадському місці не роблять вам жодної честі. Якими б емоціями ви при цьому не керувалися, адміністрацію це вже не обходить. Як і будь-які ваші попередні заслуги. Тому:

Без жодних вагань, це ще й попереджувальний бан терміном на один тиждень в якості штрафних санкцій. З поправкою на вашу присутність на Дошці пошани Енетрі — добровільний. Але обов’язковий до дотримання.
Тарас 21.04.2010 08:39
На вашому місці я б не оголошував бан meako, він вів з вами конструктивну дискусію, а цей бан виглядає просто як спроба закрити йому рот. Матюкатися звичайно не варто, але на місці meako, я мабуть зробив би так само.
+2Марія Коваль 21.04.2010 15:35
Шановні, а чому я маю читати ваші матюки на цьому ось сайті?
Чи діти, які сюди можуть зайти?

Яку таку патріотичність чи європейськість ви тими матюками демонструєте ?!!

А завстидайтеся хоч трохи, майте совість.
meako 28.04.2010 08:46
Шановна, Вас ніхто не зобов’язує і не змушує насильно читати матюки на цьому сайті.

Діти, які можуть сюди зайти, можуть зайти ще багато куди, а помітьте, це інтернет, і послати тут можуть і подалі.

Я не демонструю жодної патріотичності чи європейськості. Взагалі не розумію навіщо їх демонструвати.
Для початку їх потрібно мати.

Не бачу причини встидатися своїх думок, чи свободи слова. Якщо вам потрібно, можете повстидатися.
До того, ж в спільноти є хвалений механізм самоврегуляції. Рекомендую вам ним користуватися:)
-5meako 28.04.2010 20:23
meako 21.04.2010 11:26
Все нове давно забуте старе. Я вже проходив раз через псевдо-демократію в інтернеті.
Що за лицемірство: то адміністрація умиває руки і тримається осторонь від самоврегульованої спільноти, то як якісь дії користувачів не підпадають під її інтереси і вона тут же вмикає спеціальні важелі. (стосовно мене вже вдруге).

Прошу дотримуватись того, що ви говорите, або чітко говорити про те, що ви робите. Це також стосується мого бану.
meako 21.04.2010 11:28
Перепрошую, не зрозумів, що бан полягає в тому, що мене попросили сюди не писати. Нехай буде так. Від цього комента.
eolexe 21.04.2010 12:47
Ваш "бан" на meako виглядає, як дитяча образа. Звісно є правила, але чомусь ви активно вирішили їх зсатосувати тут і зараз. Людина висловила свою думку і дуже чітко.
Тарас 21.04.2010 08:17
Я заходив на цей сайт тільки тому що він український, навіть написав 2 статті (правда повна лажа получилася), це перші статті які я коли-небудь написав.

А щодо того, що українці такі вже погані, пропоную подивитися на сайт rozrobka.com. Там не жаліються на свою націю і справи в них ідуть, як на мене, краще.

А ваші коментарі, Enetri, мене тільки розчарували.
+2Enetri 21.04.2010 10:20
Даруйте, якщо образили чиїсь національні почуття. Просимо вважати проблему надуманою, активність - високою, а матюки - найкращим способом аргументації в українській секції Енетрі. Та всіляко останні підтримувати - з метою їх подальшого розмноження. Анонс про підтимку багатомовності на Енетрі - занести до Чорного списку і банально замінусувати. А задля більшої превентивності - безперечно, у всьому звинуватити адміністрацію.

Це дійсно буде найкращим способом вирішення "неіснуючої" проблеми.
+7Денис Мінєєв 20.04.2010 17:46
Не розумію в чому проблема? Україномовний Енетрі залишився україномовним... на це ніхто не зазіхає. Тому, гадаю, що доводити перевагу, україномовної версії Енетрі, треба не захистом української..., а зробити її більш цікавою та відвідуваною. Тому, не розумію чому треба передчасно переживати за то, що ще навіть не стало наповнюватися... Нехай це буде додатковим стимулом написати цікаву статтю. Адже, в більшості, — це лише розмови про україномовний інтернет, без контретних дій.
А до адміністрації маленьке прохання: непогано все ж таки бачити, хоч якусь, статистику відвідувань Енетрів, чи то статей тощо... Адже, складається враження, незважаючи на приведену статистику, що постійних відвідувачів близько 15-20 (не кажу вже про тих хто пише), і писати авторський матеріал на медіа із такою статистикою, що має тенденцію до зменшення останнім часом, бажання втрачається. Дякую.
+1Enetri 20.04.2010 18:30
Денисе, станом на зараз відвідуваність трохи більша, приблизно на порядок. Проте це в любому випадку достатньо скромні цифри — в середньому 100-200 чоловік щодня. Краплина в морі соціальних мереж.

А стосовно оглядової статистики, напевно це вже питання 4-ї бети, не раніше.

Принаймі, адміністрація намагатиметься докласти всіх зусиль, щоб до наступного "річного звіту" цифри були трохи більші :)

P.S. І щиро розраховуємо в цьому на допомогу всієї спільноти…
P.P.S. Точніше, навпаки — спільнота може розраховувати в цьому на щиру підримку адміністрації.
+1Enetri 21.04.2010 11:33
До речі, для орієнтовної оцінки кількості відвідувачів кожної публікації можна користатися цією простою формулою:

кількість коментарів * 25

Звичайно, для публікацій з топів (за 2009 та 2010 рік) ці коефіцієнти ще в декілька разів більші. Ну а статті типу "Клавіатурні тренажери" чи подібні - це взагалі класика Енетрі :) Щоправда, не всі з них з технічних причин присутні в топах - це спричинене суттєво зміною рейтингових формул, у зв’язку з відомими подіями. Тим не менш, народ і зараз їх читає, буквально щодня.
sybrex 20.04.2010 19:23
А чому "uk" а не "ua"?
+2slik 20.04.2010 20:07
Тому що це скорочення (2 перші букви) від назви мови.
Наприклад:
en - мова Англійська, а не Велико-Британська або Об`єднано-Королівська
uk - країна називається United Kingdom

uk - ukrainian, назва мови
ua - назва країни ua, тому що uk вже занято
+1slik 21.04.2010 09:10
Слідкуючи за темами, де відбуваються протистояння, як оця, я бачу:
- адміністрація протистоїть спільноті
- адміністрація, буває, втручається в оцінювання спільнотою інформації (просить не мінусувати то чи інше)
також
- існують запобіжні методи від мінусування, як то різниця в силі плюса і мінуса, і ще, здається, при мінусуванні і собі рейтинг ріжеш

Роблю висновки:
- самоуправління на enetri це міф

Пропоную:
- не старатись зробити так щоб спільнота йшла за течією адміністрації, а щоб адміністрація йшла за течією спільноти
+7webdevbyjoss 21.04.2010 12:11
Поганий підхід - це змішування контентів, хочеться щоб коли я потрапляю на україномовний сайт він був дійсно україномовним і не було іншомовних статей. а ні російська, ні білоруська ні китайська версія яка інсує десь ТАМ мені не заважає поки вона не втручається в моє україномовне середовище.

Для тих хто тут жаліється і скиглить з приводу темки - я б просто порекомендував більше писати україномовного контенту, от я з цієї нагоди сьогодні підготую публікацію про те як мені вдалося подружити свою Ubuntu + Київстаровський 3G модем

я думаю що варто просто більше писати українською і бути активнішими, більше спілкуватися не лише в коментарях а й виражатися через свої публікації
Для всіх, кого питання хвилює — динаміка публікацій на Енетрі за останні 12 місяців,
лише схвалені:

+3Enetri 22.04.2010 06:05
Для всіх, хто хоче і вміє підтримувати українське не порожніми холіварами чи мінусами словом, а ділом — ласкаво просимо на головну:

http://uk.enetri.com/#ukrainian_list

додати коментар: