У дата-центрі Hosting.ua сталась пожежа

Позавчора, 27 березня, о 9 годині вечора в дата-центрі українського хостинг-провайдера Hosting.ua за адресою Одесса, вул. Дальницька, 46 почалась пожежа.



У цьому дата-центрі була встановлена найсучасніша система пожежогасіння, але вона чомусь не спрацювала. Працівники компанії стверджують, що сигнал від датчиків надходив, тобто сигнальна частина системи спрацювала, але система пожежогасіння виявилась не робочою, можливо просто вимкнутою. Зрозуміло, що в дата-центрах не можна застосовувати водяну систему пожежогасіння проте пожежники, що прибули на місце пригоди, не мали іншого виходу в цій ситуації і працювали з тим що було. Як наслідок - сервери постраждали і від вогню, і від води.



Наразі не відомі всі наслідки аварії, але зрозуміло, що тисячі сайтів, котрі працювали на цих серверах або не запрацюють взагалі або достатньо не скоро. Точні об'єми збитків також не відомі і більше всього, що на вияснення усіх подробиць піде не менше кількох тижнів.

коментарі:

+1404 29.03.2010 12:02
Бекап форева! © народна мудрість
tercius 29.03.2010 12:20
ага, тисячі українських вебмайстрів тепер рвуть на собі волосся з горя..
tercius 29.03.2010 12:23
..і біжуть відкривати для себе дропбокс, убунту ван і т.д.
Денис Мінєєв 29.03.2010 18:27
і до чого тут це?
tercius 29.03.2010 19:10
для елементарного (і безкоштовного) бек-апу
jin 30.03.2010 07:13
Для елементарного достатньо і власного харда. Хіба ні? Все таки не кожен день хостинг крізь вогонь і воду проходить.
tercius 30.03.2010 09:12
достатньо, звичайно.. тільки справа зовсім не в залізі, а в людях (як завжди)

в першу чергу, мова йде таки про "людський фактор". я не думаю, що комусь з клієнтів hosting.ua могло забракнути якихось технічних можливостей для того, щоб зробити бекап. будь-яким доступним способом (і бажано, щоб автоматом)

і тим не менш:
Наша компания размещала там свой сервер, Бэк апы есть но не все…. Если сервер не будет восстановлен то ущерб составит пару десятков тысяч у.е
imho, спеціальна відведена "чорна скринька" суттєво збільшує шанси на те, що при нагальній потребі (тьху-тьху) резервна копія коду/даних таки виявиться. а не навпаки..
jin 30.03.2010 13:57
Якщо для Dropbox можна зробити автоматичний бекап, тоді погоджуюсь. Але щось не уявляю, як це зробити.
tercius 30.03.2010 19:10
якщо цікавить елементарний автомат, з серії прикрутити і забути: кроном на джмейл, наприклад
фулл бекап по інтервалу сорсів чи й дампів бази (якщо не занадто великі)

а так - дивитися в бік rsync
Денис Мінєєв 30.03.2010 14:18
якщо це хостинг, то дропбокс просто не стане як рішення, а якщо це цілком сервер, то безкоштовних можливостей дропбокса буде замало... Для домашніх рішень звичайно, рішення не для хостингу тощо... (IMHO) Звичайно є інша безліч можливостей, але... вже, після всього, можна скільки завгодно вказувати, що можна було б зробити і яким чином.
jin 30.03.2010 15:14
Звичайно є інша безліч можливостей, але... вже, після всього, можна скільки завгодно вказувати, що можна було б зробити і яким чином.
Це не буде вказування з Вашої сторони. Та й проблема всерівно залишається. Мені, як недосвідченому і зеленому в цьому плані було б цікаво дізнатись ці можливості.
tercius 30.03.2010 19:20
і що ж це за любительський веб-сайт, що не влізе в два гіги? аж самому цікаво )

якщо ж це ентерпрайз левел - то їх ніхто, будучи в здоровому глузді, не буде хостити в україні. чи там якійсь росії. ну і про надійний бекап теж ніхто не забуде (якщо роблять не ідіоти)
Денис Мінєєв 31.03.2010 06:33
ой та буде вам... певен, що багато народу хостилось там професійно...
P.S. Про здоровий глузд та хостинг в Україні... autokadabra.ru — Проект ТМ (розробник та власник habrahabr.ru) знаходився саме там, та й власний сайт www.thematicmedia.ru тримали там само і ns2.habralab.ru. Не думаю, що їх можна звинуватити в безглузді. Та само я не думаю, що хостити поза Україною це вихід. Окрім того є фінасова частина (а саме документи), яка встає великою проблемою при використанні зарубіжного хостингу.
P.P.S. Щодо різниці між любительським веб-сайтом та dedicated server... В першому випадку ви маєте то, що маєте з програмного забезпечення, підписуючи обраний тарифний план. Все.. встановити дропбокс, убунту ван тощо — нереально. В деяких випадках, постає проблемою випросити, щоб була можливість для dns srv-записи додавати/змінювати (був в житті приклад), а Ви говорите взагалі про встановлення зайвого софту... В більшості випадків навіть використання CPU лімітовано. Тому, як я казав раніше, якщо казати про звичайний хостинг, більше про любительский сайт, то Ваші пропозіції — лише фантазії, без знання реалій (повірте, мені не хотілося все вищесказане вам пояснювати, гадав, що поперередніх коментарів буде достатньо)
tercius 31.03.2010 07:21
якщо у веб-сайту немає надійного бекапу - це любительський рівень, в будь-якому випадку
встановити дропбокс, убунту ван тощо — нереально
а де взагалі йша мова про прикручування ван-боксів до сервера? чи тепер якась нова мода, і девелопери весь код одразу в продакшені малють?!

повторюся: на два гіги легко влізе увесь можливий код, що будь-який програмер може нагенерити за все своє життя. тому не мати резервної копії своєї власної (!) роботи - не вельми розумно. особливо, якщо завжди є елементарна можливість її зашарити доступними підручними засобами. так, хоча б персональними - ну і далі, по харчовому ланцюжку.

таке моє особисте imho - можете з цим сперечатися, якщо бажаєте.
лише фантазії, без знання реалій
без коментарів
Денис Мінєєв 31.03.2010 07:44
якщо у веб-сайту немає надійного бекапу - це любительський рівень, в будь-якому випадку
це беззаперечно і навіть без коментарів... хоча будь так... сперечатися тут важко, адже формальни ви праві на 100%
чи тепер якась нова мода, і девелопери весь код одразу в продакшені малють?! повторюся: на два гіги легко влізе увесь можливий код, що будь-який програмер може нагенерити за все своє життя.
однак до чого тут код? Він в тій, чи іншій стадії відновлюється, адже дійсно розробляється не на сервері. Певен, що більшість, як раз таки код може відновити, питання в базі даних...
таке моє особисте imho - можете з цим сперечатися, якщо бажаєте.
Ми обидва сперечаємося про різне, хоча і в одній площині. Ви зробили упор на код, я на дані... Код, а тим більше якщо розмова про любительській рівень, та й про професійний тим більш, є як мінімум в двох, а то і в трьох місцях. База, в актуальному стані, лише на сервері... Тому, я і не зрозумів до чого Ваші рішення.

P.S. так, беккап важлива штука але, але... поки в дупу... ну Ви зрозуміли...
P.P.S пішов дути на молоко зробити зайві беккапи.
Денис Мінєєв 31.03.2010 07:46
щоб без недомовок, малося прислів'я «Доки в дупу жарений півень не клюне...» і тп. тощо...
tercius 01.04.2010 13:27
однак до чого тут код?
мабуть того, що бекап сорсів - це ази. елементарні ази. якщо навіть їх немає (а в результаті одеського інциденту виявилося, що в багатьох, нажаль, так і було) то про якісь там дампи і репліки навіть говорити особливого сенсу немає
Ви говорите взагалі про встановлення зайвого софту
якщо ваш і-ес-пі не надає можливості нормально забекапитися (чи здуру хостить свої бекапи в тому ж фізичному датацентрі) - тікати від такого провайдера! і чим далі та швидше - тим краще
пішов дути на молоко зробити зайві беккапи
ну, якщо бекап робиться через /дев/хендс, а не по крону - то ніякий це не бекап, а так - відмазка для чистоти совісті ) шанси бути дзьобнутим тим "смаженим півнем" в насиджене місце нікуди не діваються..

я вже писав - підручний автомат легко майструється руками. крон, сендмейл з мультипартом, тар-зіп і сім фрішних гігів на джмейлі, наприклад. і фсьо, телемаркет ) ну і rsync теж не вищий пілотаж
Денис Мінєєв 02.04.2010 09:21
мабуть того, що бекап сорсів - це ази
і знову ви про код... давайте вже зійдемось на тому, що код може існувати в безлічі міст одночасно, не особливо не мішаючи нікому і бути при цьому актуальним. Де ви його зберігаєте окрім сервера і власного комп'ютера (та й дропбоксом чи убунта ван) це вже деталі.... Згорів датацентр із сервером, а не власна машина, то до чого тут збереження коду, що знаходиться на власній машині розробника, якщо розмова про сервер? від самого початку я цього не зрозумів. А ось дамп бази, що актуальний лише на сервері і тільки там звичайно має робитися, за допомогою крона тощо... і тому знов повернемося до початку розмови:
..і біжуть відкривати для себе дропбокс, убунту ван і т.д.
а відтепер знов, поясніть яким чином це мало допомогти? якщо згорів саме сервер... Ну припустимо, що я мав хоститися саме в тому бідолашному датацентрі... згорів сервер із кодом, базою... і чим мені мав допомогти дропбокс в цьому випадку? мій комп живий здоровий, сорс я на ньому маю, а що робити із даними?
tercius 02.04.2010 11:52
охота ж вам сперечатися ні про що.. давайте краще перенесемо цієї "дискусії" в трохи більш конструктивне русло:

1000 і один спосіб резервування даних
tercius 02.04.2010 11:53
а що робити із даними?
і обговоримо тему дампів, реплік, ssh, rsync (ну і curl) в тому числі
jin 29.03.2010 12:06
Справді, треба обновити свої вже доволі не свіжі бекапи. = )
diakvv 29.03.2010 13:19
не перехреститься поки грім не прогрмить...

Співчуваю всім, хто там хостився. Сам зліз з них в січні.
Денис Мінєєв 29.03.2010 18:30
дивним чином я оминув їхні пропозиції, хоча шалена думка скористатись була і напевно і просто повезло. Хоча я їм та тим хто тримав свої сервер в них або мав хостинг співчуваю.. Бажаю найменш болісного відновлення, хоча це вже в певним чином більш ніж колапс.
webdevbyjoss 30.03.2010 19:49
в знайомого пропало кілька сайтів важливих для його бізнесу, бекапи також постраждали і служба підтримки хостингу не береться обітцяти що щось вдасться з бекапів відновити. Він кастомайзив деякі сайти протягом останніх місяців - і звичайно ж все втрачено.

єдине що при зверненні казав сапорт - що до кінця тижня ситуація проясниться чи вдасться ще с тих вінчестерів залитих водою пожежниками щось витягнути.

Власні бекапи свята річ!

А ще погоджуюуся з тим автором який вище коментував що ніхто в здоровому глузді щось серйозна та важливе хостити в Україні не буде.

додати коментар: