Vox Populi →  Україна — батьківщина Слонів

Оскільки сам логічно-ментальний факт, винесений у заголовок, є загальновизнаним і не потребує зайвого обговорення чи будь-яких там надуманих доказів, цей топік насправді присвячується дещо зовсім трохи іншому. І навіть не обговоренню художніх ескізів великого герба Енетрі (в обрамленні двох Слонів) з нагоди нашого піврічного ювілею — який, до речі, припадає саме на сьогодні :)

Так трапляється, що коментарі та бурхливе обговорення на сторінках певних публікацій бувають часами цікавішими та важливішими, ніж їхня першопричина. Хоча й обговорення ці, як правило, вже ніяким боком не стосуються самої публікації, що їх викликала.

Слідуючи цій хорошій традиції, ця тема навмисне планується саме такою, і присвячується дискусіям та обговоренню тих важливих питань, що плавно перетікають зараз на Енетрі з топіка в топік.

Порядок денний:
  1. Вразливість Енетрі імені Гугл Перекладач
  2. Хабрафобії та інші способи самоідентифікації
  3. IT or Not IT (с) В.Шекспір, майже
  4. Колективний розум (не плутати зі штучним)
  5. Інші Важливі Речі

коментарі:

+1meako 15.10.2009 07:40
Такі дискусії ніколи нормально не проходять у спеціально відведених для цього місцях. Така вже їх (наша) природа.
Enetri 15.10.2009 08:01
Факт, причім безперечний :)

Але сама тема, ймовірно, ще не раз підніматиметься на Енетрі, тому окрема спеціальна трибуна нам принаймі ніяк не зашкодить. Ну й сама Адміністація матиме (хоча б формальну:) нагоду втулити якось своїх 5 копійок.

Питання з "порядку денного" нас також дуже цікавлять — хоча ми в цьому ніколи й нікому не признаємося…
Enetri 15.10.2009 07:45
Просимо спільноту та авторів відповідних публікацій, по-можливості, перенести обговорення саме сюди. Технічно це можна зробити відповідною приміткою ("доповненням") до самої публікації, чи спеціальним коментарем. Дякуємо!
Enetri 15.10.2009 09:33
Є одна важлива пропозиція для обговорення шановною спільнотою, стосовно пунктів 1, 2 та 4 порядку денного:

Пропонуємо запровадити на Енетрі хорошу традицію вказувати першоджерело інформації.

Будь-яка важлива новина в Мережі неодноразово і багатократно переповідається чи перекладається, проте власне її першоджерело не так вже й складно вирахувати. Звичайним банальним пошуком, за кілька чи кільканадцять хвилин.

Ось тоді й не було б занадто принциповим чи контроверсійним питання, з якої саме по рахунку "копії" цю інформацію перекладено (вручну оброблено) для Енетрі. Принципово лише, щоб головним "автором публікації" при цьому не був Гугл-Перекладач.

Переважна більшість IT-новин має, так вже склалося історично, англомовне походження. Звичайно, не для всіх шановних авторів Енетрі англійська (чи, скажімо, японська) мова є рідною (чи навіть друго-рідною).

Тому підтримувати (чи навіть запровадити:) цю Хорошу Традицію зможе виключно лише сама спільнота.
+1Влад 15.10.2009 10:28
А як же з 3-м пунктом?
Що по цьому поводу думає адміністрація? А то в нас і надалі будуть диспути "зя / ніззя".
Enetri 19.10.2009 14:26
Занадто широке позиціонування (ресурс "про все і про ніщо") може бути настільки ж "корисне", як і занадто вузьке (ресурс "про використання непарних бітів у ясну погоду в четвер після дощу"). А вся попередня практика говорить про те, що саме IT-тематика є домінантною (розумними словами: системоутворюючою) для Енетрі.

(c) IMHO, повне зібрання творів

P.S. Причому відбувається це простим, явочним порядком - без будь-яких "лозунгів" з нашого боку :)
Влад 19.10.2009 14:44
Домінантною чи фактично виключною?
Enetri 19.10.2009 15:10
Чому виключною? Ваш особистий досвід, як автора, свідчить про те, що не лише 100%-айтішні публікації проходять відбір Редколегії, правда?

Звичайно, сама "редколегія" вже зараз нараховує приблизно півтисячі окремих точок зору — проте ще жодну достойну публікацію на Енетрі не було відхилено. Це більше залежить від рівня самої публікації, а не відсотків її "айтішності".
Влад 15.10.2009 12:18
Слон наступив на мурашник - тисячі жертв.
meako 18.10.2009 07:37
Добре. Все ж зберуся з думками і запхаю їх до одного місця. Себто — сюди.

Перше: переклади статей (звісно ж авторські) з будь-якої мови це не так вже і погано, в крайньому разі, через деякий час, знайшовши цікаву статтю в рунеті, можна буде бути впевненим, що не енетрі вона вже є рідною мовою.

Але моє особисте ставлення: переклад це зазвичай не новина, але і не стаття, а сил в нього вкладено значно менше (прямують до нуля) ніж в статтю, тобто і оцінюватися він повинен відповідно. Тож найпростішим як на мене рішенням для рейтингової системи, це додати галочку „Авторський матеріал“, яка в той же час деактивує „джерела“.

Друге: Хабрафобії — мені з дебільшого не подобається бачити тут контент з хабрахабру, але це особисте. Причиною цьому є, що хабр популярніший, а якщо тематики будуть корелюватися, то звідтам сюди ніхто не піде читати одне і те ж саме. (бо наразі, як кількість, так здебільшого і якість контенту там вища)

Третє: Айті чи не айті. Я кажу Айті. Чому? Тому що айтішники становлять велику, якщо не найбільшу частину активних користувачів інтернету. Я вважаю, що вони найменш інертні по відношенню до сайтів і сервісів. Ще, тому що айті, як джерело новин — просто бездонний колодязь, ця сфера розвиваєтсья найбурхливіше серед цікавих широкому загалу.
Також, виходячи з вищесказаного, айті як на мене найпридатніше для створення користувачами авторського контенту. Це спричинено великою широкогранністю сфери, і тим, що кожен з айтішників може бути професіоналом в чомусь одному, і мати змогу поділитися з рештою своїми знаннями.
Узагалі, я вважаю, що є лише три тематики, які можуть з нічого підняти підняти проект на високий рівень. Це Айті, гумор та порно.

Хоча, узагалі можна і спробувати обійтися без айті, товариш Влад показує нам, що є і інші цікаві речі.
Але тоді ми скоріш за все просто займатимося зтягуванням свіжака з довколишнього інтернету.
+2meako 18.10.2009 07:38
(виявляється коменти-простині писати неможна, і їх довжина обмежена 2500 символами. Ну що ж, продовжимо.)

Про нішовість.
Я бачу наразі два вектори розвитку, це айті (хабр) та широка тематика цікаво-розважального характеру (дьорті). В першій ніші існує аж два більш-менш серйозних українських проекти це Web2.0 Magazine та Розробка. Перший — одразу скидуємо з рахунку бо він російськомовний, а другий попри деяку свою успішність — як на мене начисто позбавлений душі. В нього зовсім немає того потенціалу росту, що є в Енетрі, та і любові:) (Хоча можете вважати, що це лише моя особиста нелюбов движка Livestreet.)
В ніші ж загально розважальній, в одночас і все, і нічого. Є купа дрібних портальчиків, і є багатолітні монстри зі своєю сталою, нікуди неперетягуваною аудиторією такі як Теревені та Сумно
Можливо непоганою ідеєю було знайти золоту середину. Або щоб користувач зайшовши на сайт міг перемикати тумблер айті-неайті-всеразом. (хоча, з часом кількість положень цього тумблера може серйозно зрости)

Я б хотів бачити вирішення цих питань за адміністрацією, але боюсь що вона все знову перекладе на колективний розум.
+1Роман 18.10.2009 18:16
Що до "тумблера" - цілком підтримую.
Enetri 19.10.2009 14:30
Я б хотів бачити вирішення цих питань за адміністрацією, але боюсь що вона все знову перекладе на колективний розум.
Відбір публікацій (та їх тематики) це компетенція не адміністрації, а самої шановної Редколегії
+1Влад 18.10.2009 10:59
Хоча, узагалі можна і спробувати обійтися без айті, товариш Влад показує нам, що є і інші цікаві речі.
Але тоді ми скоріш за все просто займатимося зтягуванням свіжака з довколишнього інтернету.
Як не сумно, але ніхто нічого не хоче писати. От захожу я на Хабр раз в день проглядаю швиденько очима щоб там такого цікавого є, відкриваю і читаю з величезним задоволенням.
От захожу я не еНетрі і що ж я бачу? А нічого (нового) я не бачу! Дай хоч думаю зроблю людям добре і накатаю щось щоб їм був сенс повернутись сюди завтра з надією на те що тут буде якесь чтиво.

Я не кажу що я Мати Тереза, я просто намагаюсь підтримати цікавий мені ресурс. Чому цікавий? Тому що він як то кажуть "своє, рідне". Тому що...

От наприклад, для того щоб люди почали щось писати намагався реанімувати Стіл заявок і що ж в результаті? Товариш slik відповів на питання кількома словами і все. Ніби й тему розкрив, але ж тут можна було накатати рулон слів: розповісти докладніше про кожен хостинг і чим на його думку git кращий за svn. Решта ж взагалі почала там обговорювати питання та й на тому закінчила.
meako 18.10.2009 11:23
Проблема в кількості користувачів.
На хабрі 50000 зареєстрованих користувачів.
При чому активні з них (пишуть пости і коменти) тисяч так вісім.

На енетрі зареєстровано менше 500 людей, тобто в сто разів менше. Активні з них, людей з вісім — пропорція зберігається.

Тому зараз пі-ар, і набір користувачів дуже важливий, навіть більше за оновлюваність матеріалу.

Те, якими темпами ви штампуєте статті, — це дуже добре для ресурсу. Хоч, дещо мені особисто і не подобається, але це лише моя персональна думка. Надіюсь що ви не збавите темп через пару днів, і не видихнетеся. Я ж неспішно займуся авторським матеріалом:)

Доречі, Владе, тема МодХ не розкрита;)
Влад 18.10.2009 11:44
Доречі, Владе, тема МодХ не розкрита;)
Та подивився я на кількість плюсів, що зменшувались з кожною статтею і вирішив що пишу я для Вас і ще кількох людей, а іншим то не дуже цікаво. Тому спробував прозондувати аудиторію на інші теми. Але обіцяю повернутись до MODx найближчисм часом.
meako 18.10.2009 11:43
І ще одне, про кількість та якість.
Можна на ресурсі кидати пост за постом, які читачі будуть ковтати та забувати, а можна написати один, оригінальний, і дуже сильний, який розповзеться ссилками та копіпастами по жежешках, твіттерах, хабрахабрах і так далі.
Як гадаєте, що принесе більше користі?)
Влад 18.10.2009 11:53
То воно то звичайно так, от тільки ніхто не хоче той супер-пупер-мегакрутий пост написати(

Може адміністрації ввести премію за найкращу статтю місяця? З невеликим призовим фондом. Скажімо 10, 5 та 3 wmz. Або інші цифри в іншій валюті.

Прошу підняти руку хто зі мною згоден!
meako 18.10.2009 17:52
Я такі пости не дуже то і вмію писати, особливо під замовлення. А для призових винагород, поки що зарано.
Влад 18.10.2009 18:16
Ну як сказати. Я теж не літератор...
Перший місяць підтянулось би 10-20 авторів, 2-й — 30-40 і справа б пішла.

Тут справа не в тому скільки, а в тому щоб заохотити до написання. Нас так колись привчала вчитель зарубіжної літератури. Вона ставила 4-5 всім у кого твори явно і конкретно відрізнялись від хрестоматійної критики.
+2meako 18.10.2009 18:30
Та, і ще на рахунок платні за пости.
Насправді, ентузіазм набагато сильніший і ефективніший за гроші.
Почитайте от наприклад мого хорошого друга Конспіратора.
Влад 18.10.2009 19:12
Хм... прочитав. Дуже цікава думка.
Enetri 19.10.2009 15:00
Прошу підняти руку хто зі мною згоден!
А в який спосіб можуть голосувати ті, хто не згоден? .)

Владе, чи ви самі особисто докладали б таких зусиль, якби мова йшла лише про мотивацію у wmz? У будь-якій кількості?
Влад 19.10.2009 15:03
Мотивацію до чого саме? Написання чи залучення нових адептів?
Влад 19.10.2009 15:22
А взагалі то в аккаунті є мейл - всі пропозиції комерційного характеру можна слати на нього))
Enetri 19.10.2009 15:29
WMZ зараз вартує вкладати безпосередньо в розкрутку самого проекту - різні там банери та інші види контекстної реклами. Але це вже тема дещо іншого топіка :)
+1Enetri 19.10.2009 14:56
переклад це зазвичай не новина, але і не стаття, а сил в нього вкладено значно менше (прямують до нуля) ніж в статтю, тобто і оцінюватися він повинен відповідно.
Так, але це сильно залежить від мови, з якої здійснюється переклад. З мовами східнослов’янської групи непогано справляються програми автоматичного перекладу, проте вже переклад із західногерманської групи (зокрема англійської) це далеко не така тривіальна задача.

Особливо, якщо автор сам добре орієнтується в предметі, і може доповнювати переклад своїми зауваженнями чи корисними лінками. Тобто вкладає в переклад не лише знання мови, але і власний досвід чи професійну кваліфікацію. Тому переклад від перекладу може дуже сильно відрізнятися, і однією галочкою тут не обійдешся.
meako 19.10.2009 18:20
А ще можна робити диференціювання рейтингу що дається за пост, в залежності від кількості символів:)
Влад 19.10.2009 19:24
То ми тут статті постити будемо! ;)
Enetri 23.10.2009 15:18
Допомогти з популяризацією Енетрі можна ще й за допомогою різноманітного голосування.

Деталі тут. Дедлайн: 28 жовтня. Дякуємо за підтримку!

додати коментар: